– Sukces testu jest dla nas wielkim krokiem w podkreśleniu innowacyjności naszego samolotu – poinformował Mark Jenks, wicedyrektor ds. rozwoju. – Poza określeniem wytrzymałości materiału, będziemy mogli zweryfikować metody obliczania sił, którym będzie poddawany – dodał.
Wing box to belka nośna, która przytwierdzona do kadłuba podtrzymuje skrzydło oraz wspomaga inne urządzenia, w tym: lotki, klapy, silniki oraz podwozie. Posiada dodatkowe elementy jak żebra i zastrzały.
Testowany fragment sięgał od środka samolotu do połowy rozpiętości skrzydła co dawało 15,2 metra długości oraz 5,5 metra szerokości. Łącznie z całym sprzętem testowym ważył 24 tony. Część ta została zaprojektowana przez grupę inżynierów Boeinga, Mitsubishi oraz Fuji.
Dalsze testy będą prowadzone przy użyciu dwóch pełnowymiarowych szkieletów boeinga 787. Dzięki nim będzie możliwość dalszej weryfikacji wytrzymałości materiału oraz będzie to sposobność aby wystawić go na przeciążenia wybiegajace daleko poza te, które będzie znosił podczas zwyczajnego użytkowania.