2010-11-30
Jeszcze szybsza i wygodniejsza odprawa z Air France KLM

Linie Air France KLM zakończyły reorganizację stanowisk odpraw na lotnisku im. Fryderyka Chopina w Warszawie. Zmiany mają na celu maksymalizację wygody dla podróżnych.

Już funkcjonują cztery wspólne dla lotów obu linii Air France i KLM stanowiska Baggage Drop Off, do których zapraszani są pasażerowie już odprawieni (poprzez strony www, w kiosku na lotnisku lub przez telefon komórkowy), którzy pragną nadać bagaż. Dzięki zwiększeniu liczby stanowisk obsługi skraca się czas oczekiwania w kolejkach na lotnisku. Pasażerowie klasy biznes, premium oraz posiadacze kart Elite będą zaś mogli korzystać z wydzielonego, specjalnego stanowiska check-in. Tam można zarówno dokonać odprawy w tradycyjnej formie, jak i jedynie zdać bagaż.

Przebudowa stanowisk obsługi na warszawskim lotnisku spowodowana została stale wzrastającą liczbą pasażerów korzystających z odpraw online. Elektroniczna odprawa staje się dziś standardem. Jest niezwykle prosta, a jej największą zaletą jest elastyczność i dostępność. Można z niej korzystać od 30 godzin do 30 minut przed planowanym odlotem. Dzięki niej pasażerowie oszczędzają czas, unikając konieczności stania w długich kolejkach. W wygodny sposób pozwala wybrać ulubione miejsce w samolocie (wtedy, kiedy tradycyjna odprawa jest jeszcze nieczynna i mamy do dyspozycji większość miejsc w kabinie). Korzystając z odprawy online Air France i KLM, sami możemy wydrukować kartę pokładową na domowej drukarce, możemy dokupić dodatkowe usługi, takie jak: podróż na specjalnym komfortowym miejscu oferującym więcej przestrzeni na nogi, uiścić opłatę za nadbagaż ze zniżką do 20% (w porównaniu z opłatami na lotnisku). Na wybranych rejsach KLM można też dokupić dodatkowo posiłek „a la carte” (poza standardowo serwowanym podczas lotu).

Z danych dotyczących odpraw wynika, że w Air France i KLM w ciągu roku podwoiła się liczba pasażerów dokonujących jej samodzielnie. Obecnie jest to 52% (Air France) i 42% (KLM) wszystkich podróżnych odlatujących z Warszawy. Podobne tendencje można zauważyć na lotniskach w całej Europie Środkowej.

źródło: lotniczapolska.pl